59Köp- och leveransvillkor

KÖPINFORMATION

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.

När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du genomför köp på distans. Läs mer hos Konsumentverket.

Alla bedrägeriförsök polisanmäls och vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Samtliga priser i butiken är inklusive 25% moms och är angivna i svenska kronor (SEK) som standard. Butikspriserna gäller om ingen annan överenskommelse är gjord. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan förvarning, beroende på valutakurser, portokostnader, omkostnader etc.

ORDERBEKRÄFTELSE

Efter att du har genomfört ditt köp skickar vi en orderbekräftelse till din e-post.

När din beställning är packad och inlämnad för leverans får du ytterligare ett mail där det står att leveransen är på väg till dig.

BETALNING

Vi använder oss av kortbetalning, stripe eller PayPal. Kontakta oss om du önskar betala mot faktura, en faktureringsavgift tillkommer med 39kr.

FRAKT & LEVERANS

Vi tillämpar enhetsfrakt, du som kund betalar endast 59 kr inkl. moms inom Sverige. Handlar du från Danmark, Norge eller Finland gäller fraktkostnad enligt taxa.

Normalt skickar vi samtliga paket inom Sverige med PostNord. Lättare försändelser skickas normalt som PostNord Varubrev och tyngre försändelser skickas som PostNord MyPack Collect (privatpersoner) och PostNord Parcel (företag). Vi förbehåller oss rätten att använda den  transportör som vid onormalt tunga paket eller pallar har bästa fraktalternativet. Leveranstiden är normalt 4-6 arbetsdagar inom Sverige om varan finns i lager. Leveranstiden är beroende av vikt och vart mottagaren bor samt att under högsäsong kan leveranstiden förlängas.

PostNord Varubrev delas normalt ut i din brevlåda. Har du fyllt i mobilnummer vid beställning så får du normalt en SMS-avisering när paketet är på väg och/eller när det har kommit till ett postombud. I övriga fall kommer aviseringen via e-post eller brev.

Privatpersoner i Norge kan bli debiterade tull och moms-avgifter utöver orderkostnaden i samband med import till Norge. Denna eventuella avgift ska du som mottagare av paketet betala.

Vissa produkter har längre leveranstider, om en produkt ligger i externt lager eller ska specialtillverkas. Vi vill informera dig som kund om att det kan ta ännu längre tid på grund av våra leverantörers fraktsätt vilka vi ej kan styra över. Leveranstiden avser arbetsdagar, ej lördag, söndag och övriga helgdagar.

I de fall där endast en del av din beställning finns i vårt lager inväntar vi till alla produkter kan skickas samtidigt, om inget annat anges av dig som kund.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till berörd transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!

Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du lagt en order och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss, så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av produkterna.

REKLAMATION

Vi kontrollerar alltid produkterna så mycket som det är möjligt före leverans. Skulle det vara något fel på din produkt, kontakta oss på kanwar.group@telia.come inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning så löser vi det.

ÅNGERRÄTT & RETUR

Om du inte är nöjd med din order av någon anledning har du full ångerrätt, returrätt eller bytesrätt inom 14 dagar efter att du har mottagit din order. Produkten får ej vara använd, endast testad storleksmässigt. Produkten ska vara i samma skick som när den lämnade oss annars gäller inte ångerrätten.

Vid nyttjande av ångerrätten står du som kund för returportot, samt ansvaret för att returen kommer tillbaka till oss. Vid saknad av skickad retur får du som kund stå för förlorad produkt (du betalar produktens värde).

Om du har betalt din order innan retur återbetalas pengarna, inklusive eventuell fraktkostnad om hela ordern returneras och byte ej sker. Har du lagt din order via e-post eller telefon så återbetalar vi pengarna till dig inom 30 dagar efter att du har återkommit med bankkonto inkl. clearingnummer, bankgiro eller postgiro.

Returer som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Returadress:

Kanwar Textilegroup AB

Södergatan 72

931 60 SKELLEFTEÅ

Returer som skickas till annan adress anses inte som giltiga och godkänns därmed inte.

FORCE MAJEURE

Kanwarshop.se är befriade från påföljd av underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriade omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriade omständigheter skall anses bland annat myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof.

I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

För att handla hos oss behöver du lämna dina personuppgifter till oss. När du mailar oss sparar vi alltid konversationen, detta för att kunna gå tillbaka till ett specifikt ärende i framtiden om det krävs. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part. Du som kund hos oss har rätt att ta del av den informationen vi har registrerat om dig enligt personuppgiftslagen. Om du har frågor kring detta eller vill ta del av dina uppgifter, kontakta oss på kanwar.group@telia.com

TVIST

Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.